Lightroom ja Photoshop CC Vastaus

click…click

2013-12-14-helsinki-1DX-c3-3705

Olen käyttänyt Applen Aperturea ja Photoshop Elements 6 kuvieni sievistämiseen.  Nämä ohjelmat ovat olleet mielestäni riittävät.  Nyt kun Adobe tarjosi 12,99 €/kk mahdollisuuttta vuokrata Lightroom 5 + Photoshop cc vuodeksi, päätin kokeilla.  Tilaukseen ei tarvitse aiempia versioita. Tarjous oli  voimassa 8.12. asti, joten tein tilauksen  6.12.  Toimitusta ei kuulunut, joten avasin chat-yhteyden Adoben ekspertteihin, ja he vakuuttivat, että kaikki on kunnossa.  Olin tässä välissä jänisjahdissa, ja kotiin palattuani huomasin, että toimitusta ei ole tullut.  Avasin jälleen chat-yhteyden.  Väittivät, että minun sähköpostiosoitetta, joka on samalla Adobe ID, ei ole rekisteröity.  Kyselin, että jos ei, niin kuinka he voivat lähettää maileja ko. osoitteeseen.  Kertoivat, että minulla on osoite, johon liittyy  _1 merkintä, ja että olen tehnyt lyöntivirheen.  Epäilin, että tuollaista lyöntivirhettä ei vahingossa voi tehdä.  Kun jatkoin ihmettelyä, miten ID on hävinnyt ja sähköpostiosoitteeni on muuttunut, piiri Adoben chattaajaissa laajeni ja kun ei kunnon vastausta löytynyt, sulkivat kesken keskustelun chatin.  Höh!  No, eilen tein tilauksen uudelleen, tarjousaikaa oli jatkettu ja vot! Kaikki toimi loistavasti.   Ohjelmat voi asentaa kahteen koneeseen, tosin minun i-Macissa oli sen verran vanha käyttis, että se vaati päivityksen uudempaan käyttikseen.

Kuvailin eilen Lauttasaaressa aika napakassa valossa.  Laitoin kuvat Lightroomiin ja haeskelin sen toimintoja.  Aperture, kun olen tottunut sitä käyttämään, vaikuttaa helpommalta ja selkeämmältä.  Lueskelin netistä Lightroom vs. Aperture vertailuja, ja selvää voittajaa en lukemistani löytänyt.  Varmaan on hölmöä pitää molempia yhtäaikaa, joten valinta pitää tehdä jossain vaiheessa.  Työskentelen nyt jonkin aika Lightroomilla.  Uusi Photoshop vaikuttaa jonkin verran kehittyneemmältä, kuin mun vanha.  Elements- versio siitäkin olisi varmaan minulle aivan riittävä.

Jätä kommentti